خواص و مضرات پودر جوانه گندم (سبوس) برای لاغری، پوست و بدنسازی
نوشته شده توسط : اسحاق حیدری

سبوس گندم سرشار از فیبر رژیمی است و برای قلب و معده شما مفید است. از سرطان روده پیشگیری می‌کند. می‌توانید بعنوان صبحانه از سبوس گندم استفاده کنید. می‌توانید برای پختن کلوچه و نان شیرین از سبوس گندم استفاده کنید و … . در این مطلب با کمک تحقیقات جدید پزشکی، شما را با خواص، عوارض جانبی، تاثیر بر لاغری، پوست و بدنسازی آشنا می کنیم. در این مطلب فقط به مواردی که از نظر علمی ثابت شده اند می پردازیم و نظرات شخصی را منتشر نمی کنیم.

ویژگی اصلی پودر جوانه گندم دارا بودن مقدار زیادی فیبر است. وجود فیبر برای سلامتی مفید می باشد. غذاهای حاوی فیبر خطر یبوست و اسهال را کاهش می‌دهند و به هاضمه کمک می‌کنند. این مزایا با توجه به نوع فیبری که می‌خورید متغیر است.

دونوع فیبر وجود دارد: فیبر محلول و نامحلول. سبوس گندم فیبر نامحلول است. سبوس گندم به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند. قند خون شما را تنظیم می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در اینجا خواص ثابت شده علمی پودر جوانه گندم را به شما معرفی می کنیم:

۱-شما را سیر نگه می‌دارد

سبوس گندم برای تنظیم وزن مناسب است (بخاطر وجود فیبر). سبوس گندم باعث می‌شود سریعتر احساس سیری کنید. این فرایند باعث می‌شود غذای کمتری بخورید و بتوانید وزن خود را مدیریت کنید. به طور کلی خوردن هیچ ماده طبیعی شما را لاغر نمی کند ولی کم خوردن باعث کاهش وزن می شود.

۲- تسکین یبوست

اگر دچار یبوست شده‌اید از سبوس گندم در غذاهایتان استفاده کنید. با کاهش یبوست، همورویید و دیگر مشکلات معده‌ای به سیستم هاضمه کمک می‌کند.

۳- کاهش فشار خون

فشار خون بالا به رگها آسیب می‌زند. مصرف سبوس گندم باعث کاهش فشار خون می‌شود. از بیماری‌های مربوط به رگ‌های قلبی جلوگیری می‌کند. استفاده از سبوس گندم با کنترل سطح کلسترول می‌تواند منجر به کاهش خطر بیماری قلبی، سکته، چاقی و دیابت شود.

ادامه مطلب لینک زیر:

خواص و مضرات پودر جوانه گندم (سبوس) برای لاغری، پوست و بدنسازی





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: